🇺🇦🕵️07 березня 2024 року працівником Державного бюро розслідувань на Факультеті слідчої та детективної діяльності проведено вебінар «Практичні аспекти розслідування порушень правил безпеки польотів і підготовки до них, а також експлуатації повітряного транспорту, що спричинило катастрофу».
✅Спікер ознайомив учасників з основними нормативними актами, що регулюють правила виконання польотів у повітряному просторі, а також пояснив відмінності між авіаційною катастрофою та авіаційною подією.
✅Органи досудового розслідування правоохоронних органів мають здійснювати ефективне та об’єктивне розслідування кожного факту авіакатастрофи, зокрема, в частині встановлення причин та обставин настання таких випадків з метою запобігання подібним у майбутньому.
✅Види кримінальних правопорушень за порушення правил безпеки руху або експлуатації різних видів транспорту поділяються залежно від виду транспорту, а також суб’єкта їх вчинення. Зокрема акцентовано увагу на кримінальних правопорушеннях передбачених статтями Кримінального кодексу: 276, 281, 416. А саме на особливостях встановлення на практиці обов’язкових ознак складів вказаних кримінальних правопорушень. Під час досудового розслідування відповідної категорії кримінальних правопорушень повинно бути точно встановлено, які саме правила порушені і яким нормативним актом вони передбачені.
✅Особливу увагу було приділено авіаційним катастрофам військового повітряного транспорту, висвітлено послідовність дій слідчо-оперативної групи ДБР при отриманні повідомлення про авіаційну катастрофу. Доповідач ґрунтовно пояснив етапи розслідування даних правопорушень, які складаються з: підготовки до виїзду на місце події; висунення основних версій катастрофи для подальшого їх відпрацювання; одночасного огляду місця події та відпрацювання місць, звідки вилетіло повітряне судно (аеродром) та звідки здійснювалося керівництво польотом (диспетчерська вишка).
✅Під час доповіді перелічено спеціалістів, за участю яких проводиться огляд місця авіакатастрофи, об’єкти огляду та сформульоване основне правило такого огляду, а саме – огляд повинен бути суцільним. Після складання загальної схеми місця події (при великій площі огляду) вона поділяється на ділянки (сектори), в кожній з яких призначається слідчий з окремими понятими і спеціалістами, який складає окремий протокол про результати огляду та схематичні плани (карти) місця події до нього. У лекції детально розглянуто питання призначення необхідних судових експертиз та залучення спеціалістів.
✅ Вебінар супроводжувався слайдами, на яких було зображено приклади схем з місця подій та моделей розвитку катастроф, фотографії з огляду місця подій та експертних досліджень об’єктів, роботу залучених спеціалістів тощо.
📌 Підсумовуючи виступ, слухачі погодились, що авіаційні події становлять велику суспільну небезпеку, оскільки пов’язані з загибеллю людей та спричиненням значних матеріальних збитків.
💙💛 Щиро дякуємо керівництву і працівникам ДБР за нові знання, можливість користуватися презентаційними матеріалам і спілкуватися із дуже професійними правоохоронцями!
Разом до перемоги! Слава Україні!