Виробнича практика студентів 2-го курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти денної і заочної форми навчання триватиме з 29.08.2022 по 18.12.2022 року.
Виробнича практика у 2022 році не пов’язується із профілем (спеціалізацією) факультету й може поєднувати проходження її на різних базах практики в різні терміни та в різній формі (очна і дистанційна).
Студенти, які самостійно визначилися з базою проходження практики, подають до деканату відповідного факультету у строк до 22.08.2022 інформацію про базу проходження практики (найменування органу державної влади, місцевого самоврядування, суду, прокуратури, органів юстиції, адвокатського об’єднання, адвоката, нотаріуса та ін.).
У випадку, якщо база практики вимагає направлення від Університету щодо конкретного студента, Університет надає таке направлення у відповідь на запит (у довільній формі) від бази практики. Якщо база практики згодна прийняти студента без направлення від Університету – направлення не надається.
Для студентів, у яких немає можливості визначитися з базою практики самостійно, Університет надає можливість проходження виробничої практики на базі Юридичної клініки Університету. Для таких студентів буде створена окрема Гугл-форма для реєстрації, на основі якої відбудеться призначення керівників практики.
- Документом, що підтверджує проходження виробничої практики студентами денної форми, є характеристика керівника бази практики.
- Для студентів заочної форми у разі їх роботи за профілем спеціальності 081 «Право» документом, що підтверджує проходження виробничої практики, є характеристика керівника бази практики.
- Для студентів заочної форми у разі їх роботи за іншою спеціальністю є довідка з місця роботи.
Допускається проходження виробничої практики закордоном та надання характеристики керівником іноземної бази практики.
За результатами проходження виробничої практики студент повинен сформувати аналітичний звіт, який подається комісії з захисту звітів та матеріалів практики Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого з метою оцінки рівня практичної підготовки на другому (магістерському) рівні навчання. Аналітичний звіт готується особисто студентом, який проходив практику, в паперовій формі обсягом не менше десяти сторінок формату А4 (шрифт Тimes New Roman, № 14, інтервал 1,5).
За змістом аналітичний звіт повинен містити інформацію та фактичні дані (за наявності), які студент отримав під час проходження практичної підготовки (з урахуванням вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» та заборон бази практики щодо зберігання та використання інформації з обмеженим доступом).
Студент повинен зробити аналіз законодавчих та інших актів, у тому числі внутрішніх регламентуючих документів, що становлять правову основу діяльності бази практики. Характеризуючи перелік таких актів, необхідно звернути увагу на співвідношення загального та конкретного в законодавчому регулюванні, нормативні можливості бази практики самостійно встановлювати окремі елементи організації та діяльності, формалізацію компетенції через встановлення загальних та конкретних прав та обов’язків виконавців, можливості самостійного розподілу повноважень в структурі бази практики тощо.
Окрему увагу в звіті необхідно приділити розкриттю адміністративних та функціональних сторін керівництва та координації в діяльності, аналізу відносин підзвітності, підконтрольності та відповідальності як всередині бази практики, так і ззовні.
У звіті обов’язково мають відобразитися внутрішні зв’язки та усталені відносини щодо поєднання колегіальності та одноособовості в організації та діяльності бази практики. Це може стосуватися як питань керівництва на різних рівнях адміністрування органу влади, так і реалізації функціональних обов’язків працівниками.
Практикант повинен окреслити безпосередню діяльність, якою він займався протягом проходження практики. Вона може включати роботу в реєстрах (інформаційних системах); участь у процесуальних діях; прийом громадян; спільні заходи з іншими органами влади; проведення контрольно-наглядових заходів; аналітичну роботу з інформацією; підготовку юридичних висновків та проведення юридичної експертизи; підготовку запитів і звернень, а також відповіді на них тощо. Характеризуючи свою безпосередню діяльність, студенту бажано продемонструвати роль та місце певного виду організаційної (матеріально-технічної) роботи в системі загальної діяльності структурного підрозділу бази практики й спрямованість на виконання його функціональних обов’язків в такому структурному підрозділі.
Готуючи звіт, студент має звернути увагу на питання менеджменту та стилю адміністрування в органі, наявної психологічної атмосфери, особистих відносин серед колективу. Аналіз корпоративних заходів із роботи з персоналом щодо встановлення психологічного клімату в колективі також можуть стати частиною аналітичного звіту.
Підсумовуючи роботу з формування звіту, необхідно надати авторське бачення проблемних, на думку студента, питань правового регулювання та організації роботи. Потрібно запропонувати рекомендації щодо вирішення колізійних питань в організації та діяльності бази практики, а також розкрити власне бачення перспектив підвищення ефективності в діяльності бази практики.