Проведено Всеукраїнське онлайн-навчання для викладачів дисциплін адміністративно-правового циклу закладів вищої освіти 

24-25 листопада 2025 року відбулося Всеукраїнське онлайн-навчання для викладачів дисциплін адміністративно-правового циклу закладів вищої освіти на тему «Вступ до юридичної методики вирішення адміністративно-правових казусів». Захід організований за ініціативи проєкту EU 4 PAR та доцентки кафедри адміністративного права Ірини Бойко, а також за участі Наукового центру австрійського, німецького та швейцарського права Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого у межах підтримки Уряду України у впровадженні Закону України «Про адміністративну процедуру».

Участь у заході взяли викладачі закладів вищої освіти України, які працюють у сфері адміністративного права та суміжних дисциплін.

Навчання провів Роман Мельник, доктор юридичних наук, професор, керівник Наукового центру австрійського, німецького та швейцарського права Університету, директор Наукової школи адміністративного та німецького права Maksut Narikbayev University (Казахстан).

Модерувала тренінг Ірина Бойко, кандидатка юридичних наук, доцентка кафедри адміністративного права Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, експертка проєкту EU4PAR.

Під час обговорень викладачі з різних ЗВО поділилися досвідом викладання адміністративного права, особливостями формування навчальних програм, використанням кейс-методу під час організації практичних завдань, а також формами оцінювання студентів.

Окрему увагу було приділено ролі адміністративного права в структурі підготовки студентів та необхідності формувати у здобувачів чітке розуміння взаємозв’язку між адміністративним правом та адміністративним судочинством. У ході дискусій учасники обговорювали можливості включення до курсів більшої кількості практичних завдань, розроблення чітких методик оцінювання кейсів та підходи до організації усних і письмових іспитів.

Під час практичної частини навчання Роман Мельник представив підходи до юридичної методики вирішення адміністративно-правових казусів, що застосовуються в європейських університетах, зокрема у Німеччині, а також у Казахстані,  та обговорив зі слухачами можливості впровадження цих підходів в українську юридичну освіту. Він акцентував увагу на тому, як правильно структурувати завдання, визначати юридичні передумови та наслідки, тлумачити норми, працювати з невизначеними юридичними термінами й уникати типових помилок.

Учасники мали можливість поставити запитання, поділитися власними викладацькими практиками, обговорити складні ситуації, пов’язані з викладанням адміністративного права, а також отримати поради щодо вдосконалення програм і методів оцінювання.