Восьмий щорічний конкурс «The Tradition of Legal Excellence since 1804»: голос молоді, що бореться за мирне майбутнє через Право

Організатори заходу – кафедра іноземних мов (відповідальні: О.Частник, С. Микитюк, Т. Мороз).

15 травня 2025 року у день вишиванки відбувся восьмий щорічний конкурс цифрових історій «The Tradition of Legal Excellence since 1804», який уже став яскравою академічною традицією. Цьогоріч захід знову об’єднав студентів і викладачів, які прагнуть не лише до фахової досконалості, а й до глибокого осмислення реалій сучасної України через особисті історії, правові цінності й громадянську свідомість.

Щороку конкурсна тематика змінюється відповідно до викликів часу. У своїх розповідях студенти не просто діляться пережитим — вони говорять мовою, яка проникає у свідомість і торкає серця. Так, тема минулорічного конкурсу “From Shocking to Awakening the Conscience of Humanity” привернула увагу американського професора, коли під час міжнародної конференції TESOL було продемонстровано відео студента, зняте на тлі його зруйнованого будинку на Північній Салтівці. Історія стала голосом правди та викликала хвилю підтримки учасників конференції.

Цього року найбільший відгук отримала тема “If Walls Could Talk: Stories of War, Resilience and Hope”, яка дозволила студентам поділитися власним досвідом життя у воєнний час, історіями родин, рідних міст і сіл. Водночас не менш важливою стала тема “The Future We Fight For: Law as a Path to Peace”, у якій молодь осмислювала майбутнє України через призму правових цінностей.

Журі було вкрай складно обрати найкращі роботи, адже кожна з них — це окрема історія боротьби, надії та гідності. У результаті було відібрано 10 найкращих проєктів: “Student Life During the War” Марії Бережнаої, Ельвіри Аскерової, Дарини Сафарян, Лілії Мірошниченко (факультет юстиції, 04-24-06), “If the Walls of My House Could Talk” Аріни Хижняк (факультет прокуратури, 01-24-12), “When the Walls Fall Silent” Марини Фокіної (факультет прокуратури, 01-24-12), “Kharkiv in the First Days of the Full-Scale Invasion” Поліни та Софії Сухопар (факультет міжнародного та європейського права, 07-24-01), “If Walls Could Talk” Анастасії Калініченко (факультет юстиції, 04-24-01), Олександри Головченко, Дарини Погорєлової, Ярослава Ходецького (факультет міжнародного та європейського права, 07 мп-23-02), “Occupied Rooms: Life Under Control” Олени Моргуленко, Дарини Гринчак (факультет міжнародного та європейського права, 07 мп-23-05a), “The Future We Fight For: Law as a Path to Peace” Катерини Азанової (факультет юстиції, 04-24-04), “Fighting for Peace: Law as Our Guiding Light” Ангеліни Бублій (факультет юстиції, 04-24-04), “The Voice of Law in the Era of Change”Анни Корняш (факультет міжнародного та

європейського права, 07 мп-23-05a). Усі учасники конкурсу отримають іменні сертифікати.

Щоб не залишити поза увагою інші глибокі та емоційні студентські роботи, організатори створили художньо-документальний фільм «Студент 2025» — колективний портрет сучасного студента-юриста, загартованого війною, який навчається у прифронтовому Харкові чи онлайн здалеку, мріючи про мирний Харків і можливість повернутися до авдиторного навчання. Фільм побудовано з фрагментів робіт Анжеліни Рухліної (03-24-07), Юлії Якообчук (03-24-07), Вікторії Стеченко (03-24-07), Крістіни Степанець (01-24-13), Єви Денисенко (01-24-13), Даніїла Гудова (04-24-05), Дарії Чуби (04-24-01), Аріни Чернової (04-24-01), Діани Борець (04-24-01), Владислави Косянчук (01-24-13), Крістіни Шевчук (01-24-13), Аліни Алєксєєвої (01-24-09) та Єлизавети Горобець (03-24-07). Він охоплює 14 тематичних епізодів — про те, що довелося пережити, що болить, що лякає, що надихає, чим пишаються студенти, про що думають і мріють. У цих історіях — біль втрат, тиша укриттів, допомога іншим, гордість за батька й брата, які захищають країну, та маму, яка організувала центр для ВПО. Студент Національного юридичного університету імені Ярослава 2025 постав у фільмі як свідок історії, волонтер, мрійник і, найголовніше, — як творець майбутнього, який, попри війну, залишається вірним навчанню, гідності та надії.

Цей конкурс сприяє розвитку міждисциплінарних компетентностей студентів — критичного мислення, академічного письма, навичок самопрезентації, роботи з цифровими інструментами, а також комунікації іноземною мовою. Формат цифрових історій дозволяє інтегрувати в освітній процес елементи правової, медіа- та громадянської освіти, а також формує активну позицію майбутніх правників у контексті складних суспільних трансформацій. Конкурс стає дієвим інструментом інтеграції змісту навчання з реальним життям і сприяє глибшому осмисленню ролі Права як засобу захисту людини та держави.