Витяг
із Положення «Про політику запобігання і протидії булінгу (цькуванню)
у Національному юридичному університеті імені Ярослава Мудрого», схваленого Вченою радою Університету протокол №12 від 25.06.2021 р.,
введеного в дію наказом ректора Університету № 190 від29.06.2021 р.
IIІ. Подання заяв або повідомлень про випадки булінгу (цькування) в Університеті
Заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) або підозру щодо його вчинення приймає проректор з навчально-методичної роботи Університету.
Повідомлення можуть бути в усній та (або) письмовій формі, в тому числі із застосуванням засобів електронної комунікації.
Повідомлення (інформація) про випадок булінгу (цькування), отримані проректором з навчально-методичної роботи в усній формі, мають бути зафіксовані у письмовій формі та зареєстровані відповідно до порядку внутрішнього діловодства.
Подання та розгляд заяв про випадки булінгу (цькування) в Університеті здійснюються відповідно до законів України «Про освіту» та «Про звернення громадян», зокрема з урахуванням:
Діловодство щодо звернень громадян ведеться відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348.
IV. Склад Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), права та обов’язки її членів
1. Склад Комісії затверджується наказом ректора Університету один раз на п’ять років. Комісія виконує свої обов’язки на постійній основі.
2. Склад Комісії формується з урахуванням основних завдань Комісії.
Комісія складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше ніж шести її членів.
До складу комісії входять науково-педагогічні та інші працівники Університету, серед яких: 1 – декан/ка; 1 – представник/ця Соціально-психологічної лабораторії; 1 – фахівець/фахівчиня з гендерної тематики і питань дискримінації, а також 1 представник/ця від офісу студентського омбудсмена.
У випадках конфлікту інтересів (ситуації, коли будь-хто із членів Комісії можуть бути кривдником або потерпілим (зацікавленою особою)), Комісія повинна прийняти рішення про виключення такої особи з її складу, замінивши її для дотримання кворуму під час голосування або покласти виконання обов’язків на одного з членів Комісії.
До участі в засіданні Комісії за згодою залучаються батьки або інші законні представники неповнолітніх сторін булінгу (цькування), а також можуть залучатися сторони булінгу (цькування), представники інших суб’єктів реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти.
3. Головою Комісії є проректор з навчально-методичної роботи Університету.
Голова Комісії організовує її роботу і відповідає за виконання покладених на Комісію завдань, головує на її засіданнях та визначає перелік питань, що підлягають розгляду.
Голова Комісії визначає функціональні обов’язки кожного члена комісії. У разі відсутності голови Комісії його обов’язки виконує заступник голови Комісії.
У разі відсутності голови Комісії та заступника голови Комісії обов’язки голови Комісії виконує один із членів Комісії, який обирається Комісією за поданням її секретаря.
У разі відсутності секретаря Комісії його обов’язки виконує один із членів Комісії, який обирається за поданням голови Комісії або заступника голови Комісії.
У разі визначення іншого голови чи секретаря Комісії необхідно забезпечити відсутність конфлікту інтересів з метою уникнення ситуацій упередженого з’ясування обставин та прийняття Комісією рішення.
4. Секретар Комісії забезпечує підготовку проведення засідань Комісії та матеріалів, що підлягають розгляду на засіданнях Комісії, ведення протоколу засідань Комісії.
5. Член Комісії має право:
6. Член Комісії зобов’язаний:
Члени Комісії повинні бути ознайомлені зі своїми правами та обов’язками, особливо щодо дотримання конфіденційності, про що мають бути письмово поінформовані під підпис.
V. Порядок роботи Комісії
1. Метою діяльності Комісії є припинення випадку булінгу (цькування) в Університеті; відновлення та нормалізація стосунків, створення сприятливих умов для подальшого здобуття освіти у групі, де стався випадок булінгу (цькування); з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування), та вжиття заходів для усунення таких причин; оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в отриманні соціальних і психолого-педагогічних послуг та забезпеченні надання таких послуг.
У кожному конкретному випадку на засіданні Комісії у Протоколі засідання Комісії визначаються завдання щодо:
2. Діяльність Комісії здійснюється на принципах:
Комісія у своїй діяльності забезпечує дотримання вимог Законів України «Про інформацію», «Про захист персональних даних».
3. До завдань Комісії належать:
У разі прийняття рішення Комісією про наявність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві, до завдань Комісії також належать:
4. Формою роботи Комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання Комісії визначає її голова.
5. Засідання Комісії є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.
6. Секретар Комісії не пізніше вісімнадцятої години дня, що передує дню засідання Комісії, повідомляє членів Комісії, а також заявника та інших заінтересованих осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також надає/надсилає членам Комісії та зазначеним особам необхідні матеріали в електронному або паперовому вигляді.
7. Рішення з питань, що розглядаються на засіданні Комісії, приймаються шляхом відкритого голосування більшістю голосів від затвердженого складу Комісії. У разі рівного розподілу голосів голос голови Комісії є вирішальним.
8. Під час проведення засідання комісії секретар Комісії веде протокол засідання Комісії за формою, що встановлена Додатком до Порядку реагування на випадки булінгу (цькування), затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 28 грудня 2019 р. № 1646.
Для забезпечення достовірності протоколу та уникнення можливих довільних тлумачень позиції та висловлень учасників засідання можна здійснювати аудіозапис засідання Комісії, про що необхідно попередити його учасників.
9. Особи, залучені до участі в засіданні Комісії, зобов’язані дотримуватись принципів діяльності Комісії, зокрема не розголошувати стороннім особам відомості, що стали їм відомі у зв’язку з участю у роботі Комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб.
Голові Комісії під час залучення до її засідань сторонніх осіб варто довести до їх відома принципи діяльності Комісії, зокрема щодо дотримання конфіденційності інформації.
Особи, залучені до участі в засіданні Комісії, під час засідання Комісії мають право:
10. Голова Комісії доводить до відома учасників освітнього процесу рішення Комісії згідно з протоколом засідання та здійснює контроль за їхнім виконанням.
11. Строк розгляду Комісією заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) в Університеті та виконання нею своїх завдань не має перевищувати десяти робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення ректором Університету.
[1] У свою чергу поліція, отримавши інформацію від суб’єктів реагування (у тому числі від ректора Університету) про надходження повідомлення про випадок булінгу (цькування), здійснює належне реагування відповідно до порядку, встановленого законодавством.
За результатами перевірки інформації, що міститься у повідомленні суб’єкта реагування (у тому числі керівника закладу освіти), поліція визначає чи підтвердився факт булінгу (цькування). У разі не підтвердження факту булінгу (цькування), поліція повідомляє про це керівника закладу освіти та осіб, які були зазначені як сторони булінгу (цькування) у повідомленні до поліції, а у разі підтвердження відповідного факту – діє в межах своєї компетенції у порядку, встановленому законодавством.
Незалежно від результатів перевірки поліцією інформації, зазначеної у повідомленні про випадок булінгу (цькування), ректор Університету та Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в Університеті здійснюють реагування відповідно до цього Положення.