1. Holubnycha, L., Shchokina, T., Soroka, N. (2023). The anthropological approach to education and modern training and learning methodology. Educational Challenges, 28(1), 58-71.
2. Holubnycha, L., Shchokina, T., Soroka, N., Besarab, T. (2022). Development of competency-bases approach to education. Educational Challenges, 27(2), 54-65.
3. Shchokina, T.M. Ways to form foreign language communicative competence of future lawyers / Soroka, N.A., Shchokina, T.M. // Молодь і ринок. Дрогобич: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2021. №2 (188). С. 86-89.
4. Щокіна, Т.М. Навчання усного мовлення іноземною мовою студентів немовних спеціальностей / Сорока Н. А., Щокіна Т. М. // Соціально-гуманітарний вісник: збірник наукових праць. Харків: СГ НТМ «Новий курс», 2019. Вип. 25. С. 14–20.
5. Romaniuk, S.M., Shchokina, T.M. (2019). Analysis of new methodology of developing professional foreign language course programs for bachelors of international law and international relations. Virtus: Scientific Journal, 30, 143-149.
6. Holubnycha, L., Shchokina, T., Soroka, N. (2024). Face-to-Face Teaching and Learning: The Problem of Quality. Educational Challenges, 29(1), 58-71.