Зустріч з представником дипломатичної місії Швейцарії відбулася за участі ректора Василя Тація, проректора з навчальної роботи Юрія Барабаша та керівника міжнародного відділу Олександра Частника.
Під час обговорення нагальних питань з керівництвом вишу посол Швейцарії в Україні висловив сподівання на подальшу успішну реалізацію реформ освітньої галузі та наголосив на важливості ефективного партнерства. Сторони висловили впевненість у розвитку співпраці між швейцарськими вишами та Університетом, зокрема, участі українських студентів у швейцарських освітніх стипендіальних програмах.
Пан Шойрер прочитав для студентів лекцію (англійською мовою) про історію, державний устрій, політичну систему та політичні партії, зовнішню політику, науку Швейцарської Конфедерації, а також історію відносин між Україною та Швейцарією.
Пан Посол розпочав свій виступ з короткого історичного огляду починаючи з 1291 року, заснування Швейцарської Конфедерації. На прикладі процесів, що відбувалися в Швейцарії протягом століть, він розповів про становлення країни як однієї з найконкурентніших економічно розвинених держав світу.
Він нагадав всім присутнім відомі міжнародні швейцарські бренди, які представляють банківську й фармацевтичну сфери, а також галузь виробництва годинників, сирів, шоколаду. «Та мало хто знає, що деякі наші компанії співпрацюють з американським космічним дослідним центром NASA (зокрема, виробляють двигуни для роботів, які працюють на Марсі) і деталі до айфонів», – сказав посол, додавши, що Швейцарія стала успішною країною завдяки активному розвитку малого й середнього бізнесу, передусім у галузі машинобудування і текстильної промисловості.
У Швейцарії різні етнічні та релігійні групи, 4 національні мови, влада не сконцентрована у єдиному органі (децентралізована), існують тисячі неурядових організацій тощо. Міста і кантони (26 кантонів, 2900 муніципалітетів) мають високий ступінь автономії: дві третини податкових надходжень йдуть до місцевого бюджету, і лише одна третина – федерального. Федералізм має позитивне значення і розглядається як стабілізуючий фактор.
Гійом Шойрер навів цікаві приклади прямої демократії – взаємодії народу та уряду у рамках ініціатив та референдумів. Державна політика не віддалена від потреб громадян.
Окремо Посол зупинився на системі вищої освіти. У кожному регіоні освітній заклад/школа має власні регіональні (не федеральні) закони і правила.
По закінченні зустрічі Гійом Шойрер відповів на запитання студентів, які стосувалися різних аспектів: які головні навички та вміння мають бути у успішного дипломата; якщо б він мав вибір: юрист або дипломат – що б він обрав?; щоб Посол порекомендував студентам нової генерації; секрет успіху у боротьбі з корупцією тощо.
Посол зробив запис у Книзі почесних гостей Університету.