Відбувся семінар у межах Всеукраїнської акції «16 днів проти насилля»

08-12-2016, 13:39

Викладачі  кафедри кримінології та кримінально-виконавчого права Університету разом з фахівцями ГО «Вихід є! Психологічна допомога» провели для студентів інтерактивний семінар «Як не стати жертвою насилля в сім’ї: прийоми психологічної допомоги».

Семінар підготували та провели: к.психол.н. Н.М.Колотій,  гештальтпсихолог  І.В.Столярова, правозахисник Ю.І.Кальченко.

Насильство – одне з низьких та покривлених проявів людської істоти. За даними статистики в Україні понад 70% жінок та 10% чоловіків стають жертвами насильства. Однак наведені статистичні дані не відображають реальної картини через різні причини. Превентивність аб’юзу в родині – важлива проблема, яка має вирішуватися на різних рівнях. Соціологічні дослідження вказують на те, що пересічні громадяни нашої країни не мають елементарних знань щодо прийомів психологічного захисту від насилля, правил запобіганню його проявам в родині. Через це багато випадків тиранії призводять до суїцидів, каліцтва, інвалідності жінок, чоловіків, дітей, психічних розладів, психологічних травм тощо.

Розуміючи важливість означеної проблеми, головними питаннями семінару для майбутніх юристів були окреслені наступні:

1) Механізми виникнення деспотизму та авторитарності в родині.

- визначення поняття «деспотизм»;

- види насилля в сім’ї: фізичне, сексуальне, економічне та психологічне (згідно Закону України «Про попередження насилля в сім’ї»);

- як розпізнати деспота (практичний аналіз), причини формування деспотизму в родині, психологічний портрет тирана;

- взаємини в паттерні жертва-деспот.

2) Маніпулювання психікою та свідомістю людини в сім’ї.

- основні групи маніпуляцій до яких вдаються тирани (практичні приклади);

- характеристика «жіночих» та «чоловічих» маніпуляцій;

- методи захисту та протидії маніпулятивним впливам з боку деспота.

3) Психосоматичні захворювання «деспота» та «жертви» як наслідок покривлених сімейних стосунків. Механізми енергоблокації негативних моделей поведінки.

4) Формування партнерських стосунків в родині. Моделі поведінки, що наслідують діти в родині.